Hatályos: 2022.06.08. napjától
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Himalájai Jóga Meditáció Közhasznú Egyesület (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett https://www.himalajaijoga.hu/ Honlapon (a továbbiakban: „Honlap”) keresztül történő termékértékesítés és szolgáltatásnyújtás tárgyában létrejött szerződésekre irányadó általános szerződési feltételeket és ennek keretében a felhasználó jogait és kötelezettségeit, valamint a Honlap használatára vonatkozóan a Honlapra látogató valamennyi felhasználóra, felhasználói fiókot regisztrálóra, terméket megrendelőre, szolgáltatást igénybe vevőre (a továbbiakban együtt: „Felhasználó”) irányadó szabályokat tartalmazza.
Amennyiben a Felhasználó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, abban az esetben a Felhasználó fogyasztónak minősül (a továbbiakban: „Fogyasztó”).
A Honlapra látogatással, felhasználói fiók regisztrációjával, valamint termék megrendelésével, szolgáltatás igénybevételével (a termék és szolgáltatás megrendelése a továbbiakban együtt: „Megrendelés”) a Felhasználó kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et elolvasta, megértette, a benne foglaltakat elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A jelen ÁSZF kifejezett elfogadása szükséges felhasználói fiók regisztrációjához, valamint Megrendelés leadásához.
- Általános információk
- A Szolgáltató adatai:
Név: Himalájai Jóga Meditáció Közhasznú Egyesület
Székhely: 1081 Budapest, Kiss József utca 4. 3. emelet 16.
Bírósági nyilvántartási szám: 05-02-0064087
Képviseli: Diószegi Ilona elnök
Honlap: https://www.himalajaijoga.hu/
E-mail cím: himalajaijogatradicio[kukac]gmail.com
Telefonszám: +36 30 579 8382
- A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:
Cégnév: Rackforest Kft.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001.
Adószám: 14671858-2-41
Közösségi adószám: HU14671858
Cégjegyzékszám: 01-09-914549
Honlap: https://rackforest.com/
Telefonszám +36 1 211 0044
E-mail cím: info@rackforest.com
- Egyéb:
A Szolgáltató a Honlap működésével, a Megrendelés folyamatával, illetve a Honlapon lévő információkkal kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a fenti elérhetőségeken áll rendelkezésre.
A Szolgáltató magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy az általa (pl. a Honlapon, jegyzetekben, hírlevelekben, Facebookon) közzétett, illetve az órák, programok során elhangzó információk, tanácsok, vélemények nem minősülnek orvosi vagy pszichológiai tanácsnak. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások nem helyettesítik a szakszerű orvosi kivizsgálást és kezelést. Ha bármilyen nyugtalanító panaszt vagy tünetet tapasztal, keressen fel orvost vagy pszichológust.
- Termék, Szolgáltatás, szerződés
- A Szolgáltató a Honlapján teszi lehetővé termékek megrendelését, illetve megvásárlását. A Szolgáltató a Honlapján teszi lehetővé szolgáltatásainak igénybevételét, illetve az azokra történő jelentkezést. A Szolgáltató fenntartja a jogot a termékek és szolgáltatások körének változtatására. Felhasználó a mindenkori elérhető termékekről és szolgáltatásokról a Honlapon tájékozódhat.
- A termékek megrendeléséhez, szolgáltatások igénybevételéhez a Honlapon keresztül, elektronikus úton Megrendelést kell leadni a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
- A szerződés a Megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, iktatásra nem kerül, így utólag nem hozzáférhető. A szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett Megrendelési adatok és a kiállított számla igazolják. A Felek közötti szerződés magyar nyelven jön létre.
- A Megrendelés során megadott adatok pontosságáért, aktualitásáért és valóságtartalmáért kizárólag a Felhasználó felel. A Szolgáltató kizár mindenfajta felelősséget, amely a megadott adatok helytelenségéből, elírásból vagy nem valós adatok megadásával összefüggésben merül fel. Amennyiben nem saját személyes adatait adja meg, az adatközlő kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.
A Felhasználó a jogviszony fennállása alatt köteles a megadott adataiban bekövetkezett változásról a Szolgáltatót haladéktalanul a jelen ÁSZF-ben megjelölt szolgáltatói e-mail címre vagy postacímre küldött tájékoztatással értesíteni.
- A Szolgáltató kijelenti, a Felhasználó pedig kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben jogszabály vagy az ÁSZF nem ír elő papír alapú írásbeli kommunikációt a Szolgáltató és a Felhasználó között, abban az esetben a felek elfogadják az e-mail üzenetet írásbelinek. Felek a fentieket arra tekintettel kötik ki, hogy kifejezetten tudomásul veszik, hogy a köztük létrejött jogviszony alapja az online együttműködés (Megrendelés online szerződéskötéssel), így az egymás közt folytatandó kommunikáció alapja az e-mail útján történő levelezés.
- A jelen ÁSZF a termékértékesítéssel, szolgáltatásnyújtással kapcsolatban szabályozza a Szolgáltató és a Felhasználó jogait és kötelezettségeit.
- A Felhasználó a Megrendeléssel kapcsolatos részletes információkat, díjakat a Honlapon érheti el. Amennyiben a Felhasználónak a Honlapon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, lépjen kapcsolatba a Szolgáltatóval a fenti elérhetőségek valamelyikén.
- Megrendelés leadásához megrendelési űrlap (a továbbiakban: „Űrlap”) kitöltése szükséges. A Szolgáltató a Megrendelés során lehetőséget biztosít felhasználói fiók létrehozására. Megrendelés leadásához fiók létrehozása nem kötelező.
- A Felhasználó az Űrlap kitöltése és elküldése során teheti meg az ÁSZF és Adatvédelmi tájékoztató megismeréséről, kifejezett elfogadásáról szóló, valamint az adatkezeléshez szükséges nyilatkozatot. Az Űrlapon a kötelezően kitöltendő (csillaggal jelölt) adatok megadása, nyilatkozatok megtétele kötelező. A kötelező adatok megadása, illetve nyilatkozatok megtétele után történhet a Megrendelés véglegesítése. A Megrendelést az oldal alján elhelyezett és kiemelt „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával lehet leadni.
A Szolgáltató a sikeres Megrendelésről és fiók regisztrációról a Megrendelés beérkezését követően, legkésőbb 24 órán belül visszaigazolást küld a Felhasználó által a Megrendelés során megadott e-mail címre. Ha a visszaigazolás 24 órán belül nem érkezik meg a Felhasználó részére, akkor a Felhasználó ajánlati kötöttsége, illetve bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik, a Felhasználót nem köti a Megrendelés.
A Szolgáltató kizárja a felelősségét minden olyan esetben, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó hibás e-mail címet vagy egyéb hibás adatot adott meg a Megrendelés során, vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A sikeres fiókregisztrációt követően a Felhasználó a Honlapon e-mail címe vagy felhasználóneve, valamint jelszava megadásával tud bejelentkezni. A Felhasználó a belépéshez szükséges adatait köteles titokban tartani, azokat kizárólag személyesen jogosult használni, azokat tilos harmadik személynek átadni, vagy hozzáférhetővé tenni.
Amennyiben a Felhasználó felhasználói fiókot hoz létre, a továbbiakban a Megrendeléseket a felhasználói fiókba belépéssel és a megrendelési lap kitöltésével is leadhatja. A felhasználói fiókban többek között a korábban leadott megrendeléseket is láthatja a Felhasználó.
- A Felhasználó bármikor kérheti e-mailben a Szolgáltatótól fiók regisztrációja törlését. A Szolgáltató ilyen esetben az admin felületen a kérelem beérkezését követően elindítja a törlési kérelmet, majd jóváhagyási kérelmet küld a Felhasználó részére e-mailben. A Felhasználó az e-mailben küldött linken keresztül adhatja meg a törléshez a jóváhagyását. Ezt követően tudja a Szolgáltató a fiókot törölni. A törlésről a Szolgáltató e-mailben értesíti a Felhasználót.
- fizetés
- A Felhasználó a termékek megrendelése esetén vételárat, szolgáltatás igénybevétele esetén szolgáltatási díjat (a továbbiakban a vételár és szolgáltatási díj együtt: „Díj”) köteles fizetni. A Szolgáltató a Díjról a Honlapon ad tájékoztatást. A Szolgáltató a Díjat bruttó értékben tünteti fel a Honlapon.
- A Szolgáltató fenntartja a Díj változtatásának a jogát. A Szolgáltató a díjmódosítást a Honlapon közzé teszi. A díjmódosítás nem érinti a módosítást megelőzően már leadott Megrendeléseket.
- A Felhasználó az általa teljesített Díjról minden számlát kizárólag elektronikus úton és digitális aláírással ellátva kap meg az általa megadott e-mail címre. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy minden elektronikus számla részére kézbesíthető legyen.
- Amennyiben a Honlapon a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás Díj kerülne feltüntetésre, különösen nyilvánvalóan téves díj, a Szolgáltató nem köteles a Megrendelést a hibás Díjon teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes Díjon történő teljesítést. Amennyiben a Felhasználó számára nem felel meg a helyes Díj, elállhat a Megrendeléstől.
- A Díj megfizetése a Felhasználó választása szerint történhet banki átutalással, valamint online fizetéssel. A Szolgáltató általi teljesítésnek előfeltétele a Díj megfizetése. A Díj megfizetése hiányában a Szolgáltató nem köteles a Megrendelést teljesíteni.
Banki átutalás esetén az átutalás a Szolgáltató a Megrendelési lapban, illetve visszaigazoló e-mailben megadott bankszámlájára átutalással teljesítendő.
Banki átutalás esetén kérjük, hogy a közlemény rovatban tüntesse fel a Megrendelés azonosításához szükséges információkat (elsősorban a rendelés azonosítószámát).
- Online fizetés esetén az OTP Mobil Kft. által biztosított egyszerű és biztonságos SimplePay online fizetési rendszerén keresztül történik a fizetés. Minden tranzakció biztonságos és kódolt csatornán kerül lebonyolításra. A Felhasználó bankkártya adatai a Szolgáltatóhoz nem jutnak el és a Szolgáltató által nem kerülnek tárolásra.
Elfogadott kártyatípusok: Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro. A Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben a rendszer képes elfogadni.
Az OTP Mobil Kft. a Felhasználó által megadott kártya adatokkal banki engedélyeztetésre (ún. authorizációra) továbbítja a tranzakciót. Amennyiben az engedélyezés sikeres, a Felhasználó kártyáját a bankja zárolja/megterheli a megrendelés Díjának összegével.
Az OTP Mobil Kft. e-mailben visszaigazolja a sikeres vásárlást a Felhasználónak.
A vásárlás a fizetési szolgáltató weboldalán történik, a fizetés végezetével a rendszer automatikusan visszairányítja a Felhasználót a Honlapra. A SimplePay Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban a Felhasználót az OTP Mobil Kft.-vel szemben külön díj nem terheli. A kártyabirtokosok számára az internetes fizetés díjmentes.
A SimplePay által biztosított fizetési szolgáltatást bárki jogosult igénybe venni. Az igénybevétellel a Felhasználó magára nézve kötelezőnek ismeri el az OTP Mobil Kft. SimplePay szolgálatás Általános Szerződési feltételeiben foglaltakat.
Az OTP SimplePay fizetési megoldásról bővebben a SimplePay fizetési tájékoztatójában olvashat:
https://simplepartner.hu/PaymentService/Fizetesi_tajekoztato.pdf
- A Díj jóváírását követően a Felhasználó e-mailen elektronikus számlát kap.
- A Szolgáltató bizonyos kedvezmények igénybevételét is biztosíthatja, melyekkel összefüggésben további űrlap kitöltése, illetve nyilatkozat megtétele, dokumentum megküldése válhat szükségessé. A kedvezményekről és azok feltételeiről a Szolgáltató a Honlapon ad tájékoztatást.
- Személyes vásárlásra is van lehetőség a Szolgáltató órarendjében megjelölt személyes részvétellel megtartott órák előtt vagy után, illetve előre egyeztetett másik időpontban.
- teljesítési határidő, kiszállítás
- A Szolgáltató a Honlapon az adott terméknél, illetve szolgáltatásnál megjelölt határidőn belül vállalja a Megrendelés teljesítését.
Eltérő határidő megjelölése hiányában a termékek esetében a Szolgáltató a Megrendelés leadását és Díj megfizetését követő 30 napon belül vállalja a Megrendelés teljesítését. A Szolgáltató a termékeket a Megrendelés leadását és Díj megfizetését követő egy héten belül átadja a szállító részére, ezt követően kerül sor a kiszállításra a fent írt 30 napos határidőn belül.
Szolgáltatás esetében a Honlapon megjelölt határidőben, illetve időpontban vállalja a Szolgáltató a teljesítést.
Digitális tartalomszolgáltatás (jelenleg: hanganyagok, videok) esetében a Megrendelés leadását és Díj megfizetését követő 1 napon belül e-mail útján megküldjük a linket, amellyel a tartalom azonnal hozzáférhető (bizonyos esetekben le is tölthető). A videokhoz a hozzáférést elsősorban Youtube-on privát tartalomként biztosítja a Szolgáltató, a hozzáféréshez szükséges linket fentiek szerint elküldi a Felhasználó részére. A hanganyagokhoz a hozzáférést és letöltést elsősorban a Google Drive-on biztosítja a Szolgáltató, a hozzáféréshez szükséges linket fentiek szerint elküldi a Felhasználó részére. Az adott termék leírása tartalmazza minden esetben a hozzáférés biztosításának módját.
A hanganyagot, videot a hozzáférés megadását követő 2 hétig lehet elérni, letölteni.
Digitális tartalmakkal kapcsolatos tájékoztatás: A megrendelt digitális tartalmak bármilyen médialejátszón, PC-n lejátszhatók, az esetleges egyéb követelményeket az adott termék leírása tartalmazza. A Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy a Felhasználó számítógépén, egyéb technikai eszközén található adatok védelmének biztosítása a Felhasználó felelőssége. A Szolgáltató javasolja, hogy a Felhasználó használjon vírusirtó szoftvereket, illetve telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.
- A Szolgáltató a Magyar Postát bízza meg a termékek házhozszállításával. A házhozszállítás díja jelenleg 2.000,-Ft, ami a termékek árán felül fizetendő. Az aktuális házhozszállítási díj a Megrendelési lapban feltüntetésre kerül. A Szolgáltató a mindenkori szállítási költségről a Honlapon, illetve az Űrlapban ad tájékoztatást.
- A Megrendeléssel kapcsolatos további kérdések esetén a Szolgáltató a himalajaijogatradicio[kukac]gmail.com e-mail címen áll rendelkezésre.
- Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
A Felhasználó hibás teljesítés esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Amennyiben a Felhasználó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, vagyis Fogyasztó, a kellékszavatosságra speciális szabályok is irányadók. A továbbiakban bemutatjuk a kellékszavatosság minden Felhasználóra és a Fogyasztónak minősülő Felhasználóra vonatkozó rendelkezéseit.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót kellékszavatossági igénye alapján?
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.
Amennyiben kijavítást vagy kicserélést nem kér, az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159.§ (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül, akkor a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt a Ptk. 6:159.§ (2a) bekezdése értelmében.
A Fogyasztó a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- a) a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy megtagadta a termék szerződésszerűvé tételét a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 12.§ (1) bekezdése szerint;
- b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte a termék szerződésszerűvé tételét;
- c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- d) a Szolgáltató nem vállalta a termék szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a terméket szerződésszerűvé tenni.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a Fogyasztónak minősülő Felhasználó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A termék kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a Szolgáltatóval.
A Fogyasztónak a terméket a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania és a Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt termék visszavételét.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott terméknek csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás termék tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb termék vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő termékeket tartsa meg. Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott termékek egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a) a Fogyasztónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a Szolgáltató részére az érintett terméket; és
- b) a Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett termék vonatkozásában teljesített vételárat, amint az terméket vagy a termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
- Szolgáltatás igénybevétele esetén:
A Felhasználó kérheti, hogy egy másik, azonos típusú szolgáltatáson részvételt biztosítson a Szolgáltató. Amennyiben a Felhasználó ezt nem kéri, arányos árleszállítást kérhet.
A Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy a kijavítás az órák, programok és hasonló szolgáltatások esetében a szolgáltatás jellege miatt lehetetlen, elállásra pedig teljesítést követően már nincsen lehetőség.
- Digitális tartalomszolgáltatásra vonatkozó speciális szabályok:
Amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha
- a) a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne;
- b) a Szolgáltató a következő kötelezettségének nem tett eleget: A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a Szolgáltató – a Fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel – köteles a teljesítést a hiba Fogyasztó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.
- c) ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- d) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- e) a Szolgáltató nem vállalta a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Szolgáltató megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.
Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.
Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ha a Szolgáltató a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 17. § (1) és (2) bekezdése szerinti kötelezettségének nem tesz eleget, a Fogyasztó köteles a Szolgáltatót felhívni a teljesítésre. Ha a Fogyasztó felhívása ellenére a Szolgáltató a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás késedelem nélküli vagy a felek által elfogadott póthatáridőn belüli szolgáltatását vagy nyújtását elmulasztja, a Fogyasztó megszüntetheti a szerződést.
A Fogyasztó a Szolgáltató teljesítésre való felhívása nélkül megszüntetheti a szerződést, ha
- a) a Szolgáltató a digitális tartalom szolgáltatását vagy a digitális szolgáltatás nyújtását nem vállalta, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja szolgáltatni a digitális tartalmat, illetve nem fogja nyújtani a digitális szolgáltatást; vagy
- b) a felek megállapodása alapján vagy a szerződéskötés körülményeiből nyilvánvaló, hogy a Fogyasztó számára elengedhetetlen a meghatározott időpontban történő teljesítés, és a Szolgáltató ezt elmulasztja.
Digitális tartalomszolgáltatás esetén a szerződés megszüntetésével kapcsolatos speciális kötelezettségek:
A szerződés megszüntetése esetén a Szolgáltató köteles visszatéríteni a Fogyasztó által megfizetett Díjat. Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó Díjat nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben a Díjnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a Fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.
Ha a Fogyasztó az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés megszüntetésére jogosult, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles teljesíteni visszatérítési kötelezettségét. A Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A visszatérítéssel kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
A szerződés megszüntetése esetén a Szolgáltató megakadályozhatja, hogy a Fogyasztó tovább használja a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást, így különösen a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a Fogyasztó számára hozzáférhetetlenné teheti, vagy letilthatja a Fogyasztó felhasználói fiókját. A fiók letiltása nem érinti a Fogyasztó azon jogát, hogy saját személyes adatának minősülő tartalomról másolatot kérjen a Szolgáltatótól, amelynek erre észszerű időn belül lehetőséget kell biztosítania a Fogyasztó részére.
A szerződés megszüntetése esetén a Fogyasztó köteles tartózkodni a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás használatától és ezek elérhetővé tételétől harmadik személy számára.
Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. A Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Az elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető.
Kivel szemben és milyen módon érvényesítheti a Felhasználó a kellékszavatossági igényét?
A Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági jog a Szolgáltatóhoz címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Milyen egyéb feltétele van a kellékszavatossági jog érvényesítésének?
- Termék vásárlása Fogyasztó által: A teljesítéstől számított egy éven belül a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató értékesítette. Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a Fogyasztó részére történt teljesítést követő egy éven belül a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen például a mindennapos használatból eredő állagromlás esete. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Szolgáltatás igénybevétele Fogyasztó által: A teljesítéstől számított hat hónapon belül a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a Fogyasztó részére történt teljesítést követő hat hónapon belül a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a szolgáltatás természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Digitális tartalomszolgáltatás igénybevétele Fogyasztó által: Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik, az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítés időpontjától számított egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Ha a szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában szerződésszerű volt. Fentiek alól kivétel: Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a Fogyasztó digitális környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és erről a szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető módon tájékoztatta a Fogyasztót. A Fogyasztó köteles együttműködni a Szolgáltatóval annak érdekében, hogy a Szolgáltató – a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a Fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával – meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a Fogyasztó digitális környezete. Ha a Fogyasztó nem tesz eleget az együttműködési kötelezettségének, a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy
- a) egyszeri szolgáltatás vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozata esetén a teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, vagy
- b) digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatása esetén a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában nem volt szerződésszerű.
Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül, ingó dolog (termék) hibája esetén – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét a Fogyasztó?
A Fogyasztó termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Fogyasztó elállási és felmondási joga a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet alapján (Online szerződéskötés esetén)
Az elállási, felmondási jog gyakorlása:
Online szerződéskötés esetén a Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
Ha a szerződés teljesítése megkezdődött, a Fogyasztó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;
- termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
postacím: Himalájai Jóga Meditáció Közhasznú Egyesület | 1081 Budapest, Kiss József utca 4. 3. emelet 16. (Magyarország)
e-mail cím: himalajaijogatradicio[kukac]gmail.com
Ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Nem illeti meg a Fogyasztót az elállási jog, illetve a felmondási jog:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltatás által nem befolyásolható, a 45/2014 (ll.26.) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Digitális tartalomszolgáltatás (jelenleg: hanganyag, video) esetén a szolgáltatás előfeltétele, hogy
- a Felhasználó kifejezetten, előzetesen beleegyezik a teljesítés megkezdésébe és
- a Felhasználó a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozik annak tudomásul vételéről, hogy elveszíti a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ában foglalt elállási, illetve felmondási jogát.
Digitális tartalomszolgáltatás esetén a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási, illetve felmondási jogát, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes belegyezésével kezdte meg a teljesítést és a Fogyasztó a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási, illetve felmondási jogát. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Megrendelés leadása és a Díj kifizetése előzetes beleegyezésének minősül. Fogyasztó tudomásul veszi azt is, hogy ezt követően a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ában meghatározott 14 napos elállási, illetve felmondási jog nem illet meg.
Az elállás/felmondás joghatásai:
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Termék visszaküldése esetén Szolgáltató kizárólag eredeti állapotban, sérülésmentesen fogadja vissza a terméket és teljesíti a visszatérítést.
A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ebben az esetben a Fogyasztó köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli. E költségek legmagasabb becsült összege 5.000,-Ft.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében, ha a Fogyasztó kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a Szolgáltató teljesítése, felmondása esetén a Fogyasztó köteles megtéríteni a Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. A Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
- Adatvédelem
A Szolgáltató a birtokába jutott személyes adatokat a hatályos adatvédelmi szabályoknak megfelelően kezeli a Honlapon található Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározottak szerint. A részletes Adatkezelési Tájékoztató megtalálható a Honlapon.
- Szellemi tulajdon
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Honlap teljes tartalma és annak minden eleme, bármely szöveges, képi és egyéb tartalmak, továbbá az ezen tartalmak rendszerezésével és kiválasztásával kapcsolatos képi és technikai megoldások, grafikák, védjegyek, logók, szoftverek és más részek szellemi tulajdonjogi védelem alatt állnak, és ezek kizárólagos jogosultja a Szolgáltató, illetve a Szolgáltató által megjelölt jogosult.
A Honlapon található bármely tartalom kereskedelemi célból megvalósuló, online, illetve bármely digitális vagy analóg adathordozó útján történő hasznosítása, így különösen forgalomba hozatala, illetve bármely formában történő terjesztése vagy értékesítése szigorúan tilos. Tilos továbbá a Honlap bármely részének megváltoztatása, átdolgozása, bármely más műbe, publikációba, honlapba építése, akár elektronikus, akár más formában.
A Honlap tartalmának bárminemű felhasználása csak a Szolgáltató előzetes, írásos engedélyével és a forrás pontos megjelölésével történhet. A jogosulatlan felhasználás jogi következményeket von maga után.
- A Honlap tartalma
A Honlapon található információk semmilyen esetben sem minősülnek orvosi vagy pszichológiai tanácsnak. A Felhasználónak a Honlapon található információkra alapított döntése, magatartása kizárólag a Felhasználó felelőssége.
A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Honlapon szereplő információk pontosak, teljesek és naprakészek legyenek. Előfordulhat ugyanakkor, hogy a Honlapon – akár a Szolgáltatótól függetlenül – jogosulatlan hozzáférés és/vagy módosítás történik.
Amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik, a Szolgáltató nem vállal felelősséget semmiféle kárért vagy egyéb hátrányért, illetőleg veszteségért, amely a Honlapon szereplő információk vagy az ott elhelyezett anyagok helytelensége, hiányossága, félreérthetősége, illetve aktualitásának hiánya, valamint azok közvetett vagy közvetlen felhasználása, továbbá a Honlap használatra alkalmatlan állapota, vagy a nem megfelelő működése, hiányossága, esetleges üzemzavara miatt vagy azzal összefüggésben következik be.
A Honlapon adott esetben találhatóak olyan linkek is, amelyek a Szolgáltatótól független, harmadik személyek által üzemeltetett más honlapokra mutatnak, illetve hirdetések, amelyek nem a Szolgáltató szolgáltatásaival kapcsolatosak. Az ilyen linkek, illetve hirdetések elhelyezése nem jelent a Szolgáltató által az adott honlap, szolgáltatás tartalmával kapcsolatban vállalt bárminemű szavatosságot vagy garanciát, így a Szolgáltató az ilyen idegen honlapokért és azok tartalmáért, valamint szolgáltatásokért mindennemű felelősséget kifejezetten kizár.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján fogyasztónak minősülő[1] Felhasználó (továbbiakban: „fogyasztó”) esetében a panaszkezelés az alábbiak szerint történik.
A fogyasztó esetlegesen felmerülő panaszát a Szolgáltató 1081 Budapest, Kiss József utca 4. 3. emelet 16. szám alatti címére küldheti postai levél formájában, vagy az himalajaijogatradicio[kukac]gmail.com e-mail címre küldheti elektronikus formában. A fogyasztó írásbeli panaszát a Szolgáltató 30 napon belül kivizsgálja és arra írásos választ ad a fogyasztó által megadott email vagy postai címre.
A fogyasztó panaszát személyesen szóban is előadhatja a Szolgáltatóval előre egyeztetett helyszínen és időpontban. A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és a panaszt 30 napon belül írásban megválaszolja a fogyasztó által megadott e-mail vagy postai címre történő megküldéssel.
A Szolgáltató mindent elkövet annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdések tárgyalás útján rendezésre kerüljenek. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a fogyasztó a felmerülő fogyasztói jogvita egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulhat. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület rendelkezik illetékességgel. A fogyasztó erre irányuló kérelme alapján az előzőekben írtak szerint illetékes békéltető testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testülethez is benyújtható a kérelem. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
A fogyasztónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel, szolgáltatással kapcsolatos panaszának bíróságon kívüli rendezését online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze. Az online vitarendezést a következő honlapon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Amennyiben a fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a fogyasztó bírósághoz fordulhat.
A Szolgáltató megtesz minden észszerű és elvárható intézkedést a Honlap biztonságos üzemeltetése érdekében, azonban javasolja, hogy a Felhasználó is tegye meg a szükséges óvintézkedéseket, például használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.
A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Honlapra való csatlakozás miatt következett be. A Felhasználót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
A Szolgáltató nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben sem:
- ha bármely működési hiba miatt a Megrendelés nem érkezett be,
- a Felhasználó számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.
A jelen ÁSZF, illetve a Honlapon keresztül nyújtott termékértékesítés, szolgáltatások tekintetében különösen az alábbi jogszabályok rendelkezései irányadóak:
- elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. számú törvény,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (ll.26.) számú kormányrendelet,
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. számú törvény (Ptk.),
- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) számú Korm. rendelet.
A jelen ÁSZF határozatlan időre szól, hatálybalépést követően módosításig, illetve visszavonásig hatályos.
A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Honlapon keresztül nyújtott szolgáltatásokat egyoldalúan módosítsa, szüneteltesse, illetve véglegesen megszüntesse, valamint a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa a Felhasználók megfelelő tájékoztatása mellett, továbbá a Honlap tartalmát bármikor előzetes értesítés nélkül megváltoztassa, illetve törölje.
Amennyiben a Szolgáltató módosítja az ÁSZF-t, minden esetben annak módosított változata kerül a Honlapon megjelenítésre.
- számú melléklet:
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A Fogyasztó(k) neve:
A Fogyasztó(k) címe:
A Fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
[1] 1997. évi CLV. törvény alapján fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.